Lancia Lybra (1998–2005)

Lancia Lybra (typ 839) je kompaktní manažerský vůz v letech 1998-2005, založený na podlahové plošině modelu Alfa Romeo 156 a nahrazující v nabídce Lancie model Dedra. Stejně jako Dedra byla Lybra k dispozici jako Berlina (sedan) nebo Station Wagon (kombi). Celkem bylo vyrobeno 164 660 kusů.

Název modelu odkazuje na znamení zvěrokruhu Váhy a signalizoval konec konvence názvů modelů Lancia psaných řeckými písmeny. Do roku 2002 se Lybra vyráběla v závodě Rivalta u Turína a poté v závodě Mirafiori v Turíně.

Na rozdíl od dřívějších modelů Lancia, které vznikaly na objednávku externích designérských studií, byla Lybra navržena ve stylu Centro Stile Lancia. První modely provedl Enrico Fumia v roce 1992 a v době jeho odchodu z Centro Stile Lancia projekt dokončil Michael Robinson. Interiér navrhl Flavio Manzoni. Charakteristická zadní světla Lybra dostala v roce 2001 faceliftovaná verze sedanu Fiat Marea pro latinskoamerické trhy.

Lancia Lybra byl vůz s pohonem předních kol a příčně uloženými motory. Lybra se dodávala s pětistupňovou manuální převodovkou, u motoru 2,0 l byla na přání k dispozici čtyřstupňová automatická převodovka Aisin, kterou Lancia nazvala Comfortronic. Lybra využívala vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkové zavěšení BLG („Bracci Longitudinali Guidati“, v překladu „podélně vedená ramena“). Verze kombi byly k dispozici také se samonivelačním hydropneumatickým zavěšením zadních kol Boge-Nivomat. Lybra používala kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s ventilací, ABS s EBD a na přání ASR s asistentem pro rozjezd do kopce.

Přejít nahoru